pet, 1. srpnja '05 u 06:27
Nisam ja nabrijan na Crkvu zato sto je to posljedica medijskog progona, vec zato sto su licemjerni i krajnje netolerantni prema razlicitim svjetonazorima. Vjeronauk je kao pojam oksimoron, jer vjera nema veze sa naukom ili ako zelis vjera se ne moze nauciti. Ono sto se moze nauciti je dogma, a ona je u slucaju krscanstva kao takva nastala na prvom koncilu u Nicaei. To de facto znaci da ono sto se danas uci na vjeronauku u biti nema previse dodirnih tocaka sa ranim krscanstvom, odnosno sa izvornim krscanstvom.
Znanost je cesto grijesila, ali je poanta u tome da je sama bit znanosti upravo u tome da se greske neminovno moraju priznati i da se na tim cinjenicama znanje dalje izgradjuje. Dogma naprotiv ne dozvoljava promjene i propitivanje i u tome i jest problem.
Ne znam zasto si uzeo novine kao primjer, jer ihizbjegavam citati, bas kao sto i ne gledam TV upravo zato sto su puni dezinformacija i senzacionalizma. Skloniji sam citati znanstvene radove i stvarati svoje misljenje razumskim zakljucivanjem i dedukcijom, sto naravno podrazumijeva da smatram da ni svi znanstveni radovi ne drze vodu.
Kad si se vec dotaknuo vjere, moras onda razlikovati vjeru iz prve ruke na temelju vlastite spoznaje i vjeru iz druge ili trece ruke koja se ne temelji na vlastitoj spoznaji vec na vjerovanju u spoznaju druge odnosno trece osobe. Vjeronauk i crkvena dogma su vjera iz trece ruke buduci da svecenici pricaju o necemu sto je netko ispricao nekome tko je njima ispricao (pismenim ili usmenim putem- sasvim je svejedno u ovom aspektu). Da si rekao da vjerujes na bazi vlastitog iskustva i spoznaje, to bih cijenio i ne bih nista prigovorio, jer su misticna iskustva po samoj svojoj prirodi intimna i nedjeljiva i samim time ih je nemoguce podijeliti sa drugima normalnim ljudskim izricajem. Medjutim ono sto je bitna razlika izmedju dogme i vlastite spoznaje je upravo cinjenica da u potonjem slucaju ti vjerujes zato sto znas (upravo obratno od toga da vjerujes makar ne znas). Dakle, vjerojatno uvidjas da za vjeru nisu potrebni materijalni znanstveni dokazi kako bi pouzdano znao.Istina, takva su iskustva u biti vrlo subjektivna i neprovjerljiva, ali nije li takvo i nase poimanje realnosti koje je u biti vrlo netocno, promjenjivo i neprimjereno?
Dalo bi se o ovom jos raspravljati, ali eto, ne bih htio dalje zamarati ljude na ovom forumu koji u samoj svojoj biti i nije namijenjen filozofskim raspravama.
And what have you got at the end of the day?
What have you got to take away?
A bottle of whisky and a new set of lies
Blinds on the window and a pain behind the eyes...